DBB’YE “GENÇ DOSTU KENT ÖDÜLÜ”
Denizli Büyükşehir Belediyesi, gençlerin ihtiyaçlarını merkeze alan ve katılımcılığı destekleyen çalışmalarıyla “Genç Dostu Kent: İyi Yönetişim Teşvik Ödülü”ne layık görüldü.
Türkiye’nin genç dostu şehirlerinin bir araya geldiği “I. Genç Dostu Kentler Yönetişim Zirvesi”nde Denizli Büyükşehir Belediyesi ödül kazandı. Gençlerin ihtiyaçlarına yönelik çalışmaları ve katılımcı yönetim anlayışıyla öne çıkan belediye, “Genç Dostu Kent: İyi Yönetişim Teşvik Ödülü”nün sahibi oldu. Türkiye Belediyeler Birliği’nin ev sahipliği ve kurumsal desteğiyle; Gençlik Servisleri Merkezi Derneği (GSM) ve Türkiye Avrupa Vakfı (TAV) tarafından yürütülen, Avrupa Birliği İnsan Hakları ve Demokrasi Tematik Programı kapsamındaki “Anlamlı ve Kapsayıcı Gençlik Katılımının Geliştirilmesi (Akran)” projesi kapsamında hazırlanan “Genç Dostu Belediye Yönetişim Endeksi-Büyükşehirler Araştırması” sonuçları açıklandı. Araştırma sonuçlarına göre Denizli Büyükşehir Belediyesi, iyi yönetişim uygulamalarıyla öne çıkarak teşvik ödülüne değer görüldü.
ÖDÜL TÖRENİ ANKARA’DA GERÇEKLEŞTİRİLDİ
Ankara’da düzenlenen zirve ve ödül törenine sivil toplum kuruluşu temsilcileri, ödül alan belediyelerin başkanları ve yöneticileri ile Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu ve Türkiye Belediyeler Birliği yetkilileri katıldı. Denizli Büyükşehir Belediyesi’ni törende Gençlik Hizmetleri Şube Müdür Vekili Ümit Öztürk ile Gençlik Hizmetleri Birim Sorumlusu Bilge Naz Sak temsil etti.
GENÇLERİN AKTİF KATILIMI ÖNE ÇIKTI
Denizli Büyükşehir Belediyesi’nin ödüle layık görülmesinde, gençlerin karar alma süreçlerine doğrudan katılımını esas alan çalışmalar etkili oldu. Gençlerin yalnızca görüş bildiren değil, aynı zamanda projelerin tasarlanması ve uygulanması süreçlerinde aktif rol alan bireyler olarak değerlendirilmesi, akran ve deneyimsel öğrenme modelleriyle desteklenen çalışmalar ödül sürecinde öne çıktı. Kapsayıcılık ve fırsat eşitliği anlayışıyla lise öğrencilerinden üniversite mezunlarına kadar tüm gençlere eğitim, çevre, kariyer ve kişisel gelişim alanlarında eşit imkanlar sunulması da değerlendirmede dikkat çeken başlıklar arasında yer aldı.
İYİ YÖNETİŞİM UYGULAMALARI DEĞERLENDİRİLDİ
Belediye tarafından yürütülen projelerde şeffaflık ilkesinin benimsenmesi, gençlerden alınan geri bildirimlerin yerel politikalara yansıtılması ve gençlik meclisi gibi katılımcı mekanizmaların aktif şekilde işletilmesi, iyi yönetişim alanındaki uygulamalar arasında değerlendirildi.




