BEKİLLİ’YE 28,5 MİLYONLUK SU YATIRIMI
Denizli Büyükşehir Belediyesi DESKİ Genel Müdürlüğü, Bekilli ilçesinde su basıncı yetersizliğini gidermek amacıyla 28,5 milyon TL yatırımla 300 metreküplük yeni içme suyu deposu ve 8,8 kilometrelik isale hattı inşa ediyor. Projeyle dört mahallenin içme suyu altyapısı güçlendirilecek.
Denizli Büyükşehir Belediyesi Denizli Su ve Kanalizasyon İdaresi (DESKİ) Genel Müdürlüğü, kent genelinde kesintisiz, sağlıklı ve sürdürülebilir içme suyu temin etmek amacıyla altyapı yatırımlarını sürdürüyor.
Bu kapsamda Bekilli ilçesine bağlı Poyrazlı Mahallesi'nde, kot farkı nedeniyle yaşanan su basıncı yetersizliğini gidermek amacıyla toplam 28 milyon 500 bin TL bütçeli içme suyu altyapı projesi hayata geçirildi.
YÜKSEK KOTTA YENİ İÇME SUYU DEPOSU İNŞA EDİLİYOR
Proje kapsamında ekonomik ömrünü tamamlayan ve ihtiyaca cevap veremeyen mevcut içme suyu deposunun yerine, modern teknolojiyle donatılmış 300 metreküp kapasiteli yeni bir depo inşa ediliyor.
Su basıncı sorununu kalıcı olarak çözmek amacıyla yeni depo, mevcut sisteme göre daha yüksek bir kota konumlandırılıyor. Bu sayede şebekedeki basınç kayıplarının azaltılması ve suyun daha dengeli dağıtılması hedefleniyor.
Yüksek kesimlerde yaşayan vatandaşların kesintisiz ve daha konforlu şekilde içme suyuna ulaşmasının sağlanması amaçlanıyor.
YAZ AYLARINDA SU TALEBİ KARŞILANACAK
300 metreküplük depolama kapasitesine sahip olacak yeni tesisin, özellikle yaz aylarında artan su tüketiminin karşılanmasında önemli rol üstlenmesi planlanıyor.

Artan nüfus ve yükselen sıcaklıklara bağlı olarak oluşan yoğun su talebinin güvenli ve sürdürülebilir şekilde karşılanması hedeflenirken, modern depo sayesinde su arz güvenliğinin artırılması ve mevsimsel kesintilerin önlenmesi amaçlanıyor.
DÖRT MAHALLEYE 8,8 KİLOMETRELİK YENİ İSALE HATTI
Projenin ikinci etabında ise 8 bin 885 metre uzunluğunda yeni içme suyu isale hattı inşa ediliyor.
Tamamlandığında Üçkuyu, Poyrazlı, Sırıklı ve Ekizbaba mahallelerine hizmet verecek olan yeni hat sayesinde su kayıp ve kaçaklarının en aza indirilmesi ve su verimliliğinin artırılması hedefleniyor.
En üst kalitedeki malzemeler kullanılarak inşa edilen yeni şebekeyle, dört mahallenin uzun yıllar boyunca ihtiyaç duyacağı sağlıklı ve temiz içme suyunun güvenli şekilde hanelere ulaştırılması amaçlanıyor.




