GÜMÜŞ FED ETKİSİYLE SERT DÜŞTÜ
Gümüş fiyatları, ABD Merkez Bankasının (Fed) şahin para politikası ve güçlenen doların etkisiyle haftalık bazda yaklaşık yüzde 9 değer kaybetti. Sanayi metali özelliği taşıyan gümüşün, ekonomik büyüme endişeleri ve artan faiz beklentileri nedeniyle altına kıyasla daha zayıf bir performans sergilediği kaydedildi.
Haftanın son işlem gününde 59 dolar seviyesinin üzerine çıkan gümüş fiyatlarının, haftayı yaklaşık yüzde 9 oranında değer kaybıyla tamamladığı bildirildi. Değerli metaldeki düşüş eğiliminin üst üste ikinci haftaya taşındığı kaydedildi. Piyasalar üzerinde baskı oluşturan temel unsurun, ABD Merkez Bankasının (Fed) sıkı para politikası duruşu ve doların küresel ölçekte güç kazanması olduğu belirtildi.
FED BEKLENTİLERİ VE FAİZ ARTIŞI
Fed Başkanı Kevin Warsh tarafından, enflasyonu kontrol altına alma konusundaki kararlılık yinelendi. Warsh'un tutumunun, ABD Başkanı Donald Trump'ın faiz indirimine yönelik taleplerine rağmen erken bir gevşeme sürecine girilmeyeceği beklentisini kuvvetlendirdiği ifade edildi. Öte yandan, mayıs ayında yüzde 4,1'e yükselen manşet kişisel tüketim harcamaları (PCE) enflasyonunun ardından Fed'in 2026 yılı PCE tahminlerini yukarı yönlü güncellediği açıklandı.
SANAYİ METALİ ÖZELLİĞİ FİYATLARI BASKILIYOR
Para piyasalarında bu yıl içerisinde üç faiz artırımının fiyatlanmaya başlandığı ve ilk artışın eylül ayında gerçekleşme ihtimalinin yüzde 62 seviyesinde bulunduğu aktarıldı. Yüksek faiz beklentisi değerli metalleri olumsuz etkilerken, elektronik, güneş enerjisi ve otomotiv gibi sektörlerde kullanılan gümüşün sanayi metali özelliği nedeniyle ekonomik büyüme endişelerinden doğrudan etkilendiği bildirildi. Ocak ayındaki rekor seviyesinden bu yana değerinin yaklaşık yarısını yitiren gümüşün, İran savaşının başlamasından itibaren altına kıyasla daha zayıf bir performans sergilediği vurgulandı.




