ELEKTRONİK TEBLİGAT ZORUNLULUĞU GENİŞLETİLDİ
Hazine ve Maliye Bakanlığı, elektronik tebligat sistemine dahil olması zorunlu mükelleflerin kapsamını genişletti. Şirketlerin yanı sıra ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen mükelleflerin de sisteme katılması gerekecek.
Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan ve 11 Ekim 2026 tarihli Resmi Gazete'de yayımlanan tebliğle elektronik tebligat sisteminin kapsamı genişletildi. Düzenleme kapsamında, vergi bildirimlerinin elektronik ortamda yapılması için belirlenen mükellef gruplarına sisteme kayıt zorunluluğu getirildi.
Kurumlar vergisi mükellefleri, ticari, zirai ve mesleki kazançları dolayısıyla gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri ile kollektif ve adi komandit şirketler zorunluluk kapsamında yer aldı. Ayrıca Özel Tüketim Vergisi Kanunu'na ekli (II) sayılı listedeki kayıt ve tescile tabi malların ilk iktisabında adına tescil yapılan kişi ve kuruluşlar da düzenlemeye dahil edildi.
BAŞVURULAR DİJİTAL ORTAMDAN YAPILABİLECEK
Tebliğe göre, daha önce elektronik tebligat sistemine dahil olmayan ve kayıt zorunluluğu bulunan belirtilen mükellef gruplarının, tebliğin yayımını izleyen ayın sonuna kadar başvurularını tamamlaması gerekiyor. Buna göre son başvuru tarihi 30 Kasım 2026 olarak hesaplanıyor.
Mükellefler, vergi daireleri aracılığıyla veya Dijital Vergi Dairesi üzerinden başvuru yapabilecek. Elektronik ortamda gerçekleştirilen başvurularda e-posta veya kısa mesaj (SMS) doğrulamasının ardından sistem aktivasyonu tamamlanacak.
SİSTEME E-DEVLET ÜZERİNDEN ERİŞİLECEK
Elektronik tebligat sistemine Dijital Vergi Dairesi ve e-Devlet Kapısı üzerinden erişim sağlanabilecek. Dijital Vergi Dairesi şifresi bulunan gerçek ve tüzel kişiler, kimlik veya vergi numaraları ile kullanıcı bilgilerini kullanarak tebligatlarını görüntüleyebilecek.
Dijital Vergi Dairesi şifresi bulunmayan gerçek kişiler ise e-Devlet şifreleriyle sisteme giriş yapabilecek veya bu yolla yeni şifre oluşturabilecek.




